Jak inzerovat svůj
tetovací salon
Každý, kdo sní o otevření tetovacího studia, chce, aby tento byznys byl ziskový.
A to přímo závisí na pověsti salonu. Avšak aby měl salon alespoň nějakou pověst, klienti by měli o něm vědět, a tam chodit.
Pro nově otevřenou provozovnu je zvláště důležité provést odbornou reklamní kampaň. Pouze v tomto případě studio rychle dosáhne pracovní rychlost. Jakou pověst získá to přímo závisí na dovednosti odborníků a přístupu k práci, úrovni poskytovaných služeb.
Jak inzerovat nový salon?
Kromě barevného vývěsního štítu, působícího jako pasivní reklama, je důležité využívání aktivních marketingových nástrojů, a právě:
- Bannery s provokativním obsahem, přitahující pozornost kolemjdoucích, instalované v blízkosti salonu;
- Projevy a rozhovory v rozhlase, televizi (zejména v tematických pořadech);
- Letáky, které lze rozdávat u vchodu do kulturních středisek, stadionů, diskoték (většina klientů tetovacích salonů je aktivní mládež ve věku 25-40 let);
- Propagace na internetu, protože mladí lidé jsou běžní uživatelé sítě;
- Vizitky, jenž nejen rozdávají návštěvníkům, ale také nechají ve speciálních skřínkách MHD, v obchodech sportovního oblečení a outdoorových aktivit, v prodejnách hudebních nástrojů – všechny tyhle aktivity mají podobné potenciální publikum, takže vzájemná reklama přinese určité výsledky.
Propagace na internetu
Je velmi důležité se vlastní služby, výhody a technologie prosadit na internetu.
Pro tetovací studio je nezbytné vytvořit webové stránky. Ne vizitka, ale plnohodnotná platforma, která poví o mistrech, technikách a stylech jejich práce, použitém vybavení. Články a informace doplňujte barevnými fotografiemi. Nešetřete na propagaci webových stránek. Je lepší si zaplatit za služby specialistů na 2-3 měsíce, ale pak získat maximální návštěvnost, než se marně pokoušet „propagovat“ portál na vlastní pěst.
Sociální sítě a specializovaná fóra jsou skvělými nástroji, jak o sobě dát vědět. Pozvěte nové členy do skupin, organizujte soutěže, sdílejte zajímavá videa, pište příspěvky. Najděte aktivní skupiny otázek a odpovědí. Odpovídejte, komentujte, navrhujte, odkazujte na hlavní stránky studia. Pište, povídejte o nových produktech. Například o nových pigmentech nebo nové metodě tišení bolesti, nákupu vybavení nebo o jubilejním klientovi. Malé příspěvky, psané jednoduchou lidskou řečí, vám umožní získat odběratele na sociálních sítích, a tedy potenciální klienty. Aktivní účast na životě specializovaného segmentu regionu jistě přinese výsledky a salon bude mít klienty.
Nezapomeňte na oznámení na elektronických platformách vašeho regionu. Na nástěnkách lze najít cokoli, takže si uživatelé hledající služby nejprve přezkoumají inzeráty a nabídky. V nadpisu inzerátu je důležité uvést klíčová slova a udělat text výrazným. Znovu je lepší, když svěříte sepisování inzerátů specialistům, kteří se v tom šikovně vyznávají.
Práce s klienty
Stále platí šuškandy.
Sbírejte informace o svých návštěvnících. Takové údaje rozšíří sféru vlivu. Pravidelně volejte zpět těm, kteří již salon navštívili, zeptejte se na "stav" tetování. Taková nenápadná péče ze strany salonu přitahuje lidi, kteří jeho služeb již využili. Určitě doporučí salon svým přátelům a známým. Tímto způsobem můžete výrazně zvýšit klientelu.
Pokud využijete různé druhy propagace a reklamy, výsledek na sebe nenechá dlouho čekat. Avšak přístup k reklamě by měl být komplexní. Nové klienti se určitě zeptejte, jak se o studiu dozvěděli. Můžete tak zjistit, která marketingová metoda je nejúčinnější.
Pokud kompetentně přistoupíte k přípravě marketingového programu, můžete nový tetovací salon rozjet za dva až tři měsíce. I když po tuto dobu nezískáte takový počet klientů, na jaký jste původně těšili, začnou o vás mluvit. A to je pro každý byznys hlavní.